diumenge, 17 de gener del 2010

CONFERÈNCIA SOBRE "LA NOVA CANÇÓ"

Sense por a ser exagerada puc dir que ha estat, baix el meu punt de vista, una classe esplèndida. Quin bon començament d’any!!!

Vam acabar el primer trimestre del curs amb el recital de la Marina Rossell que va superar totes les expectatives, i ara iniciem aquesta segona part del curs amb la mateixa intensitat.

Quan tens la sort de accedir a una persona que sap presentar un tema com ho ha fet el Professor Jordi Giró, és gaudir d'una sort immensa. Ho va fer de tal manera que sense adonar-nos vam seguir fil per randa tot el que ha estat el fenomen que denominat “La nova cançó”.

És evident que he viscut tota aquesta època, però no era coneixedora de tot el que s’hi estava cercant. En els seus orígens i pel que fa a la economia de la meva família, disposar d’un “tocadiscos” era quelcom difícil. Quan finalment hi vaig tenir accés, tampoc no proliferava la compra de “discos” i està clar penso que aquesta circumstància ja delimitava un xic l’escolta. No ho escric com excusa, sinó com una realitat viscuda.

No obstant això, recordo com m’agradaven les cançons principalment d’en Raimon que fins i tot organitzàvem trobades a casa d’alguna de les companyes per passar la tarda escoltant-les.

Va ser amb el pas del temps que he tingut accés a saber el per què d’aquesta aparició en el nostre país de tots aquests cantants. Entre aquestes descobertes va ser la de conèixer que en el Festival de la Canción Mediterrànea, al que vaig tenir la possibilitat d’anar-hi, tot el que s’estava tramant. És evident, que la meva percepció de la realitat estava molt distorsionada.

Ara però, m’alegra saber que visc sí, en un petit país, però que al mateix temps hi ha grans persones que són capaces de comprometre’s per que pugui surar, i més en aquells temps tan dominats per la dictadura.

Escoltant tot el que em va descobrir el Jordi, em queden unes ganes de cridar fort que si en aquells moments molt més difícils que ara hi havia tanta dedicació a la nostra cultura, què estem fem en aquests moments?; la comoditat farà que les persones siguem traïdores? No de cap de les maneres, aquest coneixement ens ha d’esperonar per reivindicar sempre i a on calgui la defensa de la nostra llengua i cultura. Gràcies Jordi per la teva aportació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada